Hydr-Oil

01. Biel cynkowa
PW4

02. Biel tytanowa
PW6

03. Biel tytanowa palona
PW6

04. Żółta z Neapolu jasna
PW6 PY3 PY42

05. Żółta z Neapolu ciemna
PW6 PY3 PY42 PY83

06. Żółta z Neapolu różowa
PW6 PY3 PY42 PR254

07. Żółta kadmowa cytrynowa
PW6 PY3

08. Żółta kadmowa jasna
PW6 PY3 PY74

09. Żółta podstawowa
PY74

10. Żółta kadmowa średnia
PW6 PY83 PY74

11. Żółta kadmowa ciemna
PW6 PY83 PY65

12. Żółta indyjska
PY42 PY83

13. Kadmium pomarańczowy
PO62 PY83

14.Cynober
PR101 PR254

15. Czerwień kadmowa jasna
PY83 PR254

16. Czerwień kadmowa średnia
PR254 PR48:4

17. Czerwień kadmowa ciemna
PR254 PR48:4

18. Magenta
PV19

19. Karmin
PR48:4

20. Kraplak alizarynowy
PR48:4 PB29

21. Róż perski
PW6 PR122

22. Róż quincaridone jasny
PW6 PR122

23. Róż quincaridone ciemny
PR122 PV23

24. Fiolet świetlisty
PW6 PR122 PV23

25. Fiolet kobaltowy
PR122 PV23

26. Błękit królewski jasny
PW6 PB15:3 PG7 PB29

27. Błękit królewski ciemny
PW6 PB29

28. Turkus kobaltowy
PW7 PB15:3 PG7

29. Błękit coeruleum
PW6 PB15:3 PG7

30. Błękit cyjan
PB15:3

31. Błękit ftalo
PB15:3

32. Ultramaryna błękitna
PB29

33. Błękit kobaltowy
PW7 PB15:3 PB29

34. Błękit pruski
PB27

35. Ultramaryna zielona
PB29 PG7

36. Zieleń soczysta
PY83 PG8

37.Zieleń oliwna
PY42 PB27

38. Zieleń żółtawa
PW6 PG7 PY3

39. Zieleń trwała jasna
PY74 PG7 PY3

40. Zieleń trwała ciemna
PY74 PG7 PY3

41. Chromoksyd zielony
PG17

42. Zieleń Paolo Veronese
PW6 PG7 PY3

43. Zieleń szmaragdowa
PG7

44. Ugier żółty
PBr7

45. Ziemia sieneńska naturalna
PBr7

46. Pomarańczowa Marsa
PY42

47. Ugier czerwony
PR101

48. Ugier brunatny
PBr6

49. Ziemia sieneńska palona
PBr7

50.Umbra naturalna
PBr7

51. Umbra palona
PBr7

52. Brunatna Van Dycka
PR101 PY42 PBlk11

53. Szarość Payne'a
PBr6 PB29

54. Czerń z winorośli
PBlk7

55. Czerń karbonowa
PBlk6

Legenda:

Właściwości stopnia krycia

Stopień krycia farby pigmentowej zależy nie tylko od grubości nałożonej warstwy ale także od rodzaju i zawartości pigmentu, od rodzaju użytego wypełniacza w farbie. Wszystkie kolory zostały poddane testom według tych samych metod: aplikacja na czarno-białej paskowanej powierzchni, co pozwala na 4-stopniową klasyfikację:

Kryjąca Półkryjąca Półtransparentna transparentna

Odporność na światło i czynniki atmosferyczne

Opisuje ona trwałość farby w świetle dziennym. Znaczenie ma także ilość i stopień oddziałujących czynników, takich jak: intensywność promieniowania słonecznego, temperatura, wilgotność, zawartość tlenu lub innych gazów w powietrzu.

8 - Doskonała 7 - Bardzo dobra 6 - Dobra

Index kolorów i nazwa pigmentów

Index kolorów to międzynarodowy system standardów do opisywania barwników i pigmentów. Kombinacja liter i numerów oznacza kategorię koloru.
Przykładowo: PO 20 oznacza Pigment Pomarańczowy 20. Inne nazwy kolor index to przykładowo: PW (Pigment white - Biały) / PY (Pigment Yellow-Żółty) / PO (Pigment Orange - Pomarańczowy) / PR (Pigment Red - Czerwony) / PV (Pigment Violet - Fiolet) / PB (Pigment Blue - Niebieski) / PG (Pigment Green - Zielony) / PBr (Pigment Brown - Brązowy) / PBk (Pigment Black Czarny).

 Media uzupełniające

Impasto

Medium malarskie

Sykatywa

Olej lniany

Standolej

Komplety farb

komplet 12 kol.

 

Farby Hydr-Oil

Cechy charakterystyczne:

-Rozpuszczalność w wodzie

-Konsystencja i typowe właściwości farb olejnych

-Szeroka kompatybilność z innymi materiałami pomocniczymi.

Rozpuszczalność w wodzie.

Charakterystyczną cechą jest to, że farby te są rozpuszczalne w wodzie, co pozwala uniknąć konieczności rozcieńczania rozpuszczalnikami,  używanymi dotychczas w malarstwie olejnym (terpentyna, olejek terpentynowy itp.),które często powodują u użytkowników problemy alergiczne lub podrażnienia.. W przypadku tych farb mycie narzędzi odbywa się stosując tylko wodę z mydłem. Użycie wody jako rozpuszczalnika eliminuje również problem nieprzyjemnego zapachu, który przy pracy w zamkniętych i słabo wentylowanych pomieszczeniach jest bardzo odczuwalny. Kolejna niezaprzeczalna zaleta, to niski koszt i dostępność „rozpuszczalnika” gdyż wystarczy otworzyć kran.

Konsystencja i typowe właściwości farb olejnych.

Mimo, że kolory te są rozpuszczalne w wodzie, są autentycznymi „farbami olejnymi”, to znaczy składają się głównie z olejów roślinnych, które decydują o ich właściwościach fizycznych i chromatycznych:

– gęsta i lepka konsystencja, która utrzymuje ślady pędzla lub szpachelki

– intensywne i odporne na światło kolory, prawie wszystkie kryjące

-doskonała przyczepność na wszystkich podłożach, nawet jeśli są “tłuste”

-elastyczność i nieodwracalność powłoki barwnej po całkowitym wyschnięciu

– brak objętościowego obkurczania się nawet w grubych warstwach nałożonej farby

Wysychanie tych farb następuje, podobnie jak przy tradycyjnych farbach olejnych, poprzez utlenianie niektórych wiązań zawartych w łańcuchach molekularnych. Te liniowe łańcuchy powoli wiążą się ze sobą poprzez zaabsorbowany tlen, tworząc trójwymiarową, a więc stałą strukturę o dużej sile odbicia w światła, nadając tym samym jasny i intensywny wygląd kolorom, typowy dla farb olejnych. Ważne jest, aby pamiętać, że nawet jeśli kolory są “suche” w dotyku po jakimś czasie, który może wahać się od jednego do sześciu dni (czas zmienny w zależności od grubości i rodzaju podłoża), należy odczekać jeden lub dwa miesiące przed ewentualnym końcowym werniksowaniem.

Szeroka kompatybilność z innymi materiałami pomocniczymi.

Produkowane do tej pory farby i środki pomocnicze do malarstwa artystycznego można podzielić na dwie, niekompatybilne ze sobą kategorie: olejne (lipofilowe) i wodne (hydrofilowe). Istotną cechą nowych farb jest ich kompatybilność z obydwoma kategoriami: olejną i wodną oraz z powiązanymi produktami pomocniczymi. Właściwość ta daje artyście nowe środki wyrazu, możliwość uzyskania nieosiągalnych dotąd efektów oraz  zastosowania materiałów o innym charakterze. Przedstawione tu przykłady reprezentują tylko niektóre możliwe zastosowania nowych farb, istnieje wiele innych, które artyści mogą odkryć i z którymi eksperymentować.

Kompatybilność z farbami olejnymi i materiałami pomocniczymi do farb olejnych.

Farby z tej serii można doskonale mieszać ze wszystkimi farbami olejnymi i ich materiałami pomocniczymi (olej lniany, terpentyna itp.) w dowolnych proporcjach, ale warto wiedzieć, że jeśli media zostaną dodane w proporcji powyżej 30%, to wówczas wyeliminują rozpuszczalność w wodzie.

Kompatybilność z farbami akrylowymi i środkami pomocniczymi do farb akrylowych.

W przeciwieństwie do tradycyjnych farb olejnych, te farby można mieszać z farbami akrylowymi w dowolnych proporcjach z pewnymi zaletami aplikacji:

– Można spowolnić schnięcie farb akrylowych: przyczepność do podłoży została poprawiona, dzięki czemu kolory są bardziej „tłuste”

– Zwiększa się konsystencja i lepkość, a tym samym również poprawia obróbka farby

– Otrzymana warstwa jest bardziej elastyczna i “pełna”. Wskazane jest jednak rozcieńczenie kolorów w niewielkiej ilości wody przed mieszaniem ich z akrylami, aby uniknąć nadmiernego wzrostu lepkości.

Kompatybilność z temperami .

Zarówno dzisiaj, jak i w przeszłości niektórzy artyści próbowali uzyskać farby posiadające krycie tempery i ich matowość w połączeniu z innymi typowymi cechami farb olejnych. Tak zwane „tłuste tempery” były przez wielu artystów testowane, z mniej lub bardziej pozytywnym skutkiem. Możliwość mieszania tych farb w dowolnych proporcjach z temperami daje możliwość uzyskania dobrych rezultatów. W rzeczywistości dostępne obecnie na rynku „chude” tempery, można poprawić pod względem elastyczności i przyczepności do trudnych podłoży, zachowując prawie niezmienione właściwości krycia i „płaskości” powłoki malarskiej.

PRODUKTY POMOCNICZE.

Jak wspomniano HYDR-OIL można mieszać ze wszystkimi tradycyjnymi substancjami pomocniczymi na bazie oleju, które jednak dodane w dużych ilościach zmniejszą lub  wykluczą rozpuszczalność w wodzie. Z tego powodu opracowano specjalne substancje pomocnicze, również rozpuszczalne w wodzie, które pozwalają wyeliminować ten problem.

Rozpuszczalny w wodzie olej lniany.

Olej roślinny pozyskiwany z tłoczenia na zimno nasion lnu, a następnie zmodyfikowany. Dodany do farb sprawia, że ​​stają się bardziej płynne, nie czyniąc ich bardziej „chudymi”, oraz nadając im połysk.

Videos