Oils for Art

oil

 

01. Biel cynkowa
PW4

02. Biel tytanowa
PW6

03. Żółta brylantowa
PW4 PY3 PY83

04. Żółta z Neapolu jasna
PW6 PY3 PY83 PY42

05. Żółta z Neapolu różowa
PW6 PY3 PY83 PR254

06. Żółta z Neapolu ciemna
PW6, PY74, PY83, PR254

07.  Żółta cynkowa
PY3

08. Ultramaryna żółta
PY3

09. Żółta kadmowa cytrynowa
PY74

10. Żółta kadmowa średnia
PY74 PY83

11. Żółta kadmowa ciemna
PY83

12. Kadmium  pomarańcz.
PY83 PY74 PR254

13. Ugier żółty
PW4 PW6 PY42

14. Ugier złoty transp.
PY42 PY83 PBlk11 PR254

15. Ziemia sieneńska nat.
PY42

16. Cynober jasny
PY42 PY3 PR254

17. Cynober ciemny
PR101 PR48:4 PR122 PR254

18. Cynober szkarłatny
PR101 PR254

19. Czerwień Saturna
PO36

20. Karmin
PR177

21.Czerwień Pozzuoli
PR101 PR254

22. Ziemia sieneńska palona
PR101 PY42 PBlk11

23. Lazur magenta
PV19

24. Kraplak alizarynowy
PR122 PV19

25. Lazur geranium
PR63:1 PR122 PV19

26. Lazur fioletowy
PV19 PV23

27. Fiolet mineralny
PV23

28. Błękit królewski
PW4 PW6 PG7 PB15:3 PB29

29. Błękit ftalo
PB15:3

30. Błękit coeruleum
PW4 PG7 PB15:6

31. Błękit śródziemnomorski
PW4, PW6, PB15:3

32. Błękit kobaltowy jasny
PW4 PG7 PB29

33. Błękit kobaltowy ciemny
PW4, PG7 PB29, PB15:6

34. Ultramaryna
PB29

35. Błękit pruski
PB27

36. Zieleń cynobrowa jasna
PY3 PG7 PY74

37. Zieleń cynobrowa ciemna
PY3 PY83 PB27

38. Zieleń Paolo Veronese
PW6 PY3 PG7

39. Zieleń trwała
PG7  PW4

40. Zieleń szmaragdowa
PG7

41. Zieleń Hookera
PG8

42. Zieleń złocista
PY42 PY83 PG8 PBlk7

43. Zieleń oliwna
PB27 PY42

44. Ziemia zielona werońska
PO36 PY42 PB27

45. Umbra naturalna
PY42 PG7 PBlk7

46. Umbra palona
PBlk7 PY83 PR101 PBr6

47. Brunatna Van Dycka
PBlk7 PY42 PR101

48. Szarość perłowa
PW4 PW6 PY42 PBlk7

49. Czerń słoniowa
PBk9

50. Czerń z winorośli
PBlk11 PBlk7

51. Superbiel tytanowa
PW6

52. Biel tytan. szybkoschnąca
PW6

53. Superbiel tytan. podw. kryjąca
PW6

54. Żółcień niklowo-tytan.
PY53

55. Gumiguta
 PY3 PY42

56. Tinta cielista jasna
PW6 PY42 PR254 PY83 PR101

57. Tinta cielista ciemna
PW6 PY83 PR101

58. Tinta cielista czerwonawa
PW6, PO36, PR101, PR254

59. Żółta indyjska
PY150 PY42 PO36

60. Lazur żółty
PR177 PY83

61. Róż świetlisty
PV19 PW6 PW4

62. Lazur krapowy złoto-różowy
PV19 PY74 PO36

63. Karmin krapowy
PV19 PY74 PR48:4

64. Turkus
PW4 PW6 PG7 PB15:1

65. Barwinek
PV19 PW4 PB28

66. Błękit paryski
PG7 PB27 PB15:3

67. Indygo
PB60 PR101

68. Błękit berliński
PB27 PB15:3 PG7

69. Lak zielony ciemny
PB27 PG8

70. Lazur zielony
jasny
PY3 PG7

71. Zieleń soczysta
PB15:3 PY83 PR254

72. Zielona ziemia bohemska
PY83 PG17 PBlk11

73. Zieleń Renesans
PY3 PG7 PY42

74. Ziemia zielona palona
PY42 PB27 PR101 PBlk11

75. Chromoksyd zielony
PG17

76. Czerwień angielska
PR101

77. Brunat Marsa
PY3 PY42 PBlk7

78. Caput mortuum
PV23 PB101

79. Brunat polski
PR63:1 PBr6 PB28

80.Pomarańczowa Marsa
PY42

81. Stil de grain brąz
PY83, PR177, PBr6, PR101, PBk11

82. Lazur monachijski
PB28 PR122 PBr6

83. Sinopia
PY3 PR177 PBk11

84. Brunat krapowy
PBr6, PY150, PBk7

85. Sepia
PY42 PBlk7 PO36

86. Brunat kasselski
PY3 PR122 PBlk7

87. Szarość Payne'a
PB15:1 PBlk7 PB29

88. Asfalt
PY3 PV19 PBlk7 PBlk11

89. Srebro
Aluminium pigment

90. Złoto
Bronze pigment

Legenda:

 Dostępne w puszkach 500 ml

Właściwości stopnia krycia

Stopień krycia farby pigmentowej zależy nie tylko od grubości nałożonej warstwy ale także od rodzaju i zawartości pigmentu, od rodzaju użytego wypełniacza w farbie. Wszystkie kolory zostały poddane testom według tych samych metod: aplikacja na czarno-białej paskowanej powierzchni, co pozwala na 4-stopniową klasyfikację:

  Kryjąca Półkryjąca   Półtransparentna  Transparentna

Odporność na światło i czynniki atmosferyczne

Opisuje ona trwałość farby w świetle dziennym. Znaczenie ma także ilość i stopień oddziałujących czynników, takich jak: intensywność promieniowania słonecznego, temperatura, wilgotność, zawartość tlenu lub innych gazów w powietrzu.

8 - Doskonała  7 - Bardzo dobra  6 - Dobra

Index kolorów i nazwa pigmentów

Index kolorów to międzynarodowy system standardów do opisywania barwników i pigmentów. Kombinacja liter i numerów oznacza kategorię koloru.
Przykładowo: PO 20 oznacza Pigment Pomarańczowy 20. Inne nazwy kolor index to przykładowo: PW (Pigment white - Biały) / PY (Pigment Yellow-Żółty) / PO (Pigment Orange - Pomarańczowy) / PR (Pigment Red - Czerwony) / PV (Pigment Violet - Fiolet) / PB (Pigment Blue - Niebieski) / PG (Pigment Green - Zielony) / PBr (Pigment Brown - Brązowy) / PBk (Pigment Black Czarny).

Oils for Art

W Renesansie uważamy, że mamy wielką odpowiedzialność przed każdym artystą – osobą, która wybiera nasze farby. Dlatego czując się wyróżnieni ich wyborem, nieustannie pracujemy nad stworzeniem możliwie najlepszego produktu.  Wybieramy najwyższej jakości pigmenty i spoiwa. Naszym celem jest, aby farby wytwarzane w Polsce były synonimem jakości.
Nasze zaangażowanie w chronienie środowiska wykracza poza produkcję farb bezrozpuszczalnikowych dla artystów. Farby olejne składają się z pigmentu zawieszonego w spoiwie. My jako spoiwa używamy oleju lnianego i oleju krokoszowego. Są to produkty naturalne, pochodzenia roślinnego, nietoksyczne.

 Oils for Art to niezwykłe farby artystyczne wytwarzane za pomocą wyjątkowego procesu produkcyjnego, gwarantującego spełnienie najwyższych wymagań. Zawierają najlepsze tradycyjne pigmenty. Jednocześnie jesteśmy niejednokrotnie podekscytowani mogąc używać kilka wybitnych, nowo-opracowanych pigmentów. A wszystkie w wysokiej koncentracji.

 Rezultatem tych znakomitych formuł są farby o największej czystości i głębi, które łatwo mieszają się ze sobą. Oils for Art są wyjątkowe w porównaniu do innych farb obecnych na rynku ponieważ stosujemy wiele praktyk dawnych mistrzów podczas łączenia spoiwa olejnego z pigmentami, które zostały wstępnie ‘nasączone’ olejem lnianym. W naszych recepturach stosujemy wiele wariantów oleju lnianego oczyszczonego w zaawansowanym procesie rafinacji. Jednak do produkcji białych odcieni używamy mieszaniny olejów na bazie oleju krokoszowego z Belgii. Tak zwane środki pomocnicze i dodatki stosujemy w ilościach minimalnych aby zapewnić spójność i odpowiednią konsystencję niezbędną dla harmonijnej pracy i procesu wysychania farb olejnych. Pigment i olej lniany są po prostu niewystarczające, aby uzyskać dobrą farbę artystyczną.

Alergicy i osoby wrażliwe na czynniki chemiczne często reagują na rozpuszczalniki i rozcieńczalniki-media, które są używane do rozrzedzania farby lub czyszczenia pędzli, bardziej niż na samą farbę olejną. W takim przypadku sugerujemy mycie pędzle i narzędzia z resztek farby przy zastosowaniu naszego Rozpuszczalnika Roślinnego i używanie wolnego od rozpuszczalników Medium Olejnego Sykatywowego, aby zwiększyć poślizg pędzla w trakcie malowania.

Gama obejmuje 90 kolorów, w tym 2 odcienie metaliczne, farb w tubach o pojemności: 20, 60 i 140 ml, 31 kolorów farb w puszkach o poj. 500 ml.

Videos