Cover

 

01. Biel tytanowa
PW6

02. Żółta z Neapolu
PY53

03. Żółta z Neapolu czerwonawa
PW6, PR101

04. Żółta cytrynowa
PY3

05. Żółta kadmowa jasna
PY35

06. Żółta kadmowa srednia
PY37

07. Żółta kadmowa ciemna
PO20

08. Żółta chromowa
PY74

09. Pomarańcz kadmowy
PO20

10. Cynober jasny
PO36

11. Cynober ciemny
PR254

12. Karmin
PR146

13. Czerwień kadmowa jasna
PR108

14. Czerwień kadmowa ciemna
PR108

15. Lazur krapowy
PR177

16. Róż quinacridone
PW6, PR122

17. Magenta
PR122, PV19

18. Fiolet mineralny jasny
PW6, PR122, PV23

19. Fiolet mineralny ciemny
PV23

20. Błekit pruski
PB27

21. Ultramaryna francuska
PB29

22. Błekit kobaltowy jasny
PB28

23. Błękit kobaltowy ciemny
PB28

24. Turkus
PW6, PG7, PB15:3

25. Błękit cyjan
PW6, PB15:1

26. Zieleń cynobrowa jasna
PY65, PB15:1

27. Zieleń cynobrowa ciemna
PY83, PB15:6

28. Zieleń kobaltowa jasna
PG50

29. Zieleń kobaltowa ciemna
PG50

30. Zieleń soczysta
PY65, PG8

31. Zieleń szmaragdowa
PG7

32. Zieleń chromowa
PG17

33. Ziemia sieneńska naturalna
PBr7

34. Ziemia sieneńska palona
PBr7

35. Umbra naturalna
PBr7

36. Umbra palona
PBr7

37. Czerwień Pozzuoli (Puccola)
PBr7

38. Czerwień angielska
PR101

39. Ugier złoty
PY42

40. Ugier brunatny
PBr6

41. Czerń marsowa
PBlk11

42. Czerń z winorośli
PBlk7, PBlk9

Grafika każdego koloru składa się z 3 wariantów mieszania:
W przypadku koloru bieli tytanowej (nr.1) jest to odpowiednio;
a) czysta farba
b) 2 części farby i 1 część wody
c) 1 część farby i 2 części wody
W przypadku pozostałych kolorów;
a) czysta farba
b) 1 część farby i 1 część wody
c) 1 część farby i 1 część farby białej (nr.1)

Legenda:

Właściwości stopnia krycia

Stopień krycia farby pigmentowej zależy nie tylko od grubości nałożonej warstwy ale także od rodzaju i zawartości pigmentu, od rodzaju użytego wypełniacza w farbie. Wszystkie kolory zostały poddane testom według tych samych metod: aplikacja na czarno-białej paskowanej powierzchni, co pozwala na 4-stopniową klasyfikację:

Kryjąca Półkryjąca Półtransparentna Transparentna

Odporność na światło i czynniki atmosferyczne

Opisuje ona trwałość farby w świetle dziennym. Znaczenie ma także ilość i stopień oddziałujących czynników, takich jak: intensywność promieniowania słonecznego, temperatura, wilgotność, zawartość tlenu lub innych gazów w powietrzu.

8 - Doskonała 7 - Bardzo dobra 6 - Dobra

Index kolorów i nazwa pigmentów

Index kolorów to międzynarodowy system standardów do opisywania barwników i pigmentów. Kombinacja liter i numerów oznacza kategorię koloru.
Przykładowo: PO 20 oznacza Pigment Pomarańczowy 20. Inne nazwy kolor index to przykładowo: PW (Pigment white - Biały) / PY (Pigment Yellow-Żółty) / PO (Pigment Orange - Pomarańczowy) / PR (Pigment Red - Czerwony) / PV (Pigment Violet - Fiolet) / PB (Pigment Blue - Niebieski) / PG (Pigment Green - Zielony) / PBr (Pigment Brown - Brązowy) / PBk (Pigment Black Czarny).

Komplety COVER w kartonikach

Zestaw 12 kolorów w tubach 20 ml

Zestaw 12 kolorów w tubach 60 ml

COVER

42 wysokiej jakości tempery gwasze Cover typu ‘body paint’ zachowują najlepsze cechy tradycyjnych gwaszy i temper, jednocześnie rozszerzając wachlarz oraz wszechstronność każdego koloru. Wyjątkowe spoiwo zapewnia więcej pigmentu przy każdym pociągnięciu pędzla, oferując niezwykłą intensywność, siłę i jedwabistość. Unikalna formuła tempery-gwaszy Cover podkreśla świetlistość oraz blask wysokiej jakości suchych pigmentów artystycznych nawet po wyschnięciu warstwy. Istotnym aspektem farb typu body tempera-gwasz jest ich nieprzezroczystość, którą uzyskujemy dzięki wyższej zawartości pigmentu, a ich naturalna i wyjątkowa matowość nie jest dodatkowo wzmacniana poprzez dodawanie bieli. Dzięki głębokiemu, matowemu aspektowi tych farb oraz intensywności każdego z odcieni, zapewniają one wiele, uzupełniających się sposobów artystycznej ekspresji: transparentna seria akwareli Intense Water pozwala na przenikanie i widoczność papieru poprzez nałożone warstwy, podczas gdy tempery-gwasze Cover tworzą płaskie, głębokie i jednolite obszary farby. Dają one szerokie możliwości łączenia z farbami akwarelowymi Intense Water oraz akwarelami w kostkach, umożliwiając płynne połączenie obu gam kolorystycznych. Warstwa farb Cover tempera-gwasz musi być grubsza i bardziej elastyczna niż w przypadku akwareli, dlatego uzyskujemy ją przy użyciu najlepszych, nowoczesnych żywic i surowców. Kolejnym ważnym aspektem tego typu farb jest ich dobry flow, dlatego pomimo swojej nieprzezroczystości można je stosować w postaci cienkiej, transparentnej lub półtransparentnej warstwy. Dzięki wysokiej koncentracji pigmentów Cover tempera-gwasz zapewniają świetlistość i głębię we wszystkich odcieniach. Można je mieszać i łączyć z innymi produktami z serii Gouache oraz z linią Tempera One firmy Renesans, a także podnosić, reaktywować i przerabiać na wielu chłonnych powierzchniach, takich jak papier, tektura czy płótno. Farby tempera-gwasz Cover dostępne są na sztuki w tubach aluminiowych o pojemności 20 ml, a biel tytanowa i czerń winorośli także w tubach o poj.60 ml, jak również w kompletach kolorystycznych 20 i 60 ml.

Videos